Wednesday, September 28, 2011

Tulisan yang sangat COOL !! =,='

Assalamualaikum, Okay lah, straight to the point okay. Seriously aku cakap aku tak gemar gila bila ada orang yang tulis or whatever lah dalam tulisan macam ni 'keww, xdeww, cinteww' and sengkatan dengannya lah. And ada juga yang menggantikan huruf 'K' ke huruf 'Q'. Aku tak faham lah apa MOTIF diorang buat macam ni ek? Mungkin ke keyboard diorang ni dah hilang huruf K, tu yang terpaksa gantikan dengan huruf Q. Atau diorang ni ada EXTRA time untuk tambah huruf 'ww' kat belakang tu, konon COOL sangat lah kan. Serious aku cakap sangat tak COOL okay ! Aku adalah insan yang TIDAK berapa bijak untuk TRANSLATE bahasa korang yang sangat HOT tu ke bahasa KAMUS. Aku juga bukan dilahirkan untuk semata-mata untuk TRANSLATE bahasa korang yang HAPPENING tu. Bila korang send TEXT or comment status aku dengan ayat yang macam ni, aku menghadapi masalah untuk membaca okay dan disaat itu juga aku memerlukan seseorang untuk TRANSLATE kan bahasa korang tu, tak pon aku kena ulang 2 3 kali ayat tu, baru aku faham. Yes, aku pon kadang-kadang ada juga meringkaskan certain perkataan ni, tapi aku akan pastikan orang tu akan faham apa yang aku tulis walaupun setelah diringkaskan. Ya, memang boleh kalau nak buat macam tu, tapi TOLONG lah jangan MELAMPAU sangat sampai menukar 70% dari ayat yang original. Hormatlah sikit bahasa kita, kalau bukan kita yang nak HORMAT bahasa kita siapa lagi kan? Aku pun TRY juga untuk HORMAT bahasa kita, walaupun pada HAKIKAT nya aku punya BAHASA pun hancur. Yelah, sesuka hati aku je kan combined Bahasa Melayu dengan Bahasa Inggeris. HAHAHA. Tapi, tu lah JANGAN keterlaluan sangat. Berpada-padalah. Walaupun aku tau BM aku bukanlah seHEBAT dan seHANDAL korang, yelah, aku pun bukan dapat A1 pun dalam BM masa SPM dulu. Mungkin bagi korang aku tak layak nak tegur korang dalam berbahasa, dengan result aku yang tak GMPAK tu, tapi, apa guna result korang A1, A2 kalau penulisan korang macam tu. Korang pun bagi teladan yang tak elok pada budak-budak kecil  yang baru nak amik UPSR tu. Diorang pun mengikut gaya penulisan korang dalam UPSR, memang terbaik lah kan, result adik-adik korang. Aku sebagai kakak ada 2 orang adik, aku tak nak adik-adik aku follow penulisan korang dan aku nak adik-adik aku bagus dalam penulisan diorang walaupun result adik-adik aku MUNGKIN tak segempak korang. So, aku saran kan pada korang TOLONG jangan MENGAJAR adik-adik aku dengan penulisan korang yang SUPER COOL tu. Kalau adik-adik aku terikut-ikut penulisan korang, seriously aku akan salah kan korang 100%. FAHAM. Ini AMARAN ni ! HEHE. So, aku harap sangat korang semua TRY tuk perbaiki cara korang menulis dalam FB, TWITTER or dalam MESSAGE. Sebab adik-adik kita semua mengikut apa yang kita pertonton kan dekat diorang. So, aku harap sangat korang faham apa yang aku cuba nak sampai kan okay. :) PEACE NO WAR ! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...