Friday, June 3, 2011

My spirit !!

urmmm..
bler naik sem baru je,, mcm2 msalah start timbul,,
msalah jadual la, msalah kelas la, lecturer la, biasiswa la..
haishhh,,
mmg klo da nme nye mnusia,,
mmg xkn lari dri msalah yg mndtg kn..
xtau nk wt pe da,,
nk mnangis pon x gune da,,
ag pon air mata pon da xmau kuar,,
sejak2 ni,, hati je asyik sebak,,
tp airmata x gak kuar2..
kdg2 seksa gak bler airmata xmau kuar ni,,
skit mnahan sebak kat dada..
slalu gak kat hati terlintas,, mcm nk benti n lari dri smua ni,,
tp, msalah xkn pnah slesai klo kte lari,,
even kau lari smpai kutub selatan skali pon..
kdg2 mulut ni cepat gak mengeluh,,
tp cpt2 tepis..
bkn pe, mengeluh ni buat kite lebeyh down sbnrnye..
kdg2 terpikir npe Allah xjd kn aku burung ek?
idop die sng je terbang sane sini,,
xyah ssh nk g kuliah, amk exam or whtever yg mnusia lakukan..
tp, bler pkir blik, igt sng ke nk jd burung?
nk kne cari mkanan, tp klo slh amk mknan silap2 kne perambat ngn manusia,,
ag pon bersyukur la,, mnusia diberikan bnyk kelebihan,,
kelebihan yg x trnilai yg Allah berikan ialah AKAL..
thats the point..
tu sbb Allah slalu beri kan manusia ni dgn masalh utk diduga,,
sbb sblom Allah bg kite masalah, Allah da bg kite AKAL dlu..
time kte ad masalah la,, kite gune kn akal tuk solve the problems..
klo sik pkir nk menyerah, nak give up je,,
baik sedekah kan akal tu kat binatang,,
binatang pon nk akal tau..
emmm..
kdg2 rase tension pas 1, 1 masalh dtg,,
kdg2 blom pon smpat msalh yg lame slesai,, da dtg msalah baru,,
dah nye bertimpa2 masalh yg dihadapi..
tp,, slalu aku igt bnde ni,
bile kite nk capai ssuatu bnde tu, tp sblom kite capai nye mcm2 dugaan Allah bg kat kite,,
itu adlh sbb Allah berada dkt ngn kite..
tp bile ssuatu hajat yg ingin kita capai, n sng je tuk kite dpt nye,,
mknenye Allah jauh dri kite..
bile aku pkir bnde ni je,,
hati aku tenang..
aku tau Allah dkat ngn aku..
Dia xpnah lupe aku,,
n Dia slalu ingin mengingatkan aku, yg Dia selalu berada di sisi aku..

1 comment:

  1. yup , betol. kita yang selalu lupa dia. rase cm bodohkan lpa dekat someone yang sntiase ingt dekat kita kan :) Allah tak kan bg kita prob kalau kita takleh nak settle kan. Allah tau kebolehan hambaNya. kita kne bsyukur.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...